Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Aan alles komt een eind, voor de 1 eerder dan voor de ander...

Zaterdag 18 februari 2017 is de dag dat Erik weer naar huis gaat. Stef gaat nog 2 weken verder in zijn eentje. Om 7.30 uur genieten we van het ontbijt met een voorspelbaar roerei. 8 Uur gaat Stef dan met de taxi en daarna met een kabelbaan naar boven. Stef heeft de hostel voor 2 extra nachten geboekt met behulp van een duitse jongeman. Deze jongen heeft al 14000 km op de fiets afgelegd in Miden- en Zuidamerika. Hij blijft nu 10 dagen in Quito waar zijn vriendin hem opzoekt.

Stef moet wel een andere kamer, dus ik breng op mijn gemak onze spullen een verdieping hoger. Dan doe ik lekker rustig aan, even scheren en foto's bekijken en appen met thuis. Internet op de laptop wil de hele dag niet lukken en daar baal ik van. Want anders had ik de laatste blogs bij kunnen werken en hetzelfde geldt voor de foto's.

Om 10 uur ga ik de deur uit en loop op mijn gemak door Quito. Onderweg koop ik een broodje gezond en eet die in een park op. Dan neem ik een taxi en probeer ik of het internet het al doet, helaas. Lekker ff douchen en nog een hap en een sap kopen. Stef zal wel trek hebben als hij terugkomt.

Om 15.30 uur is Stef weer terug. Hij is op ongeveer 4000 meter hoogte geweest. Onderweg was het soms heel pittig en hij moest geregeld naar adem snakken maar werd gelukkig niet ziek. Bij wandelen op deze hoogte ligt hoogteziekte namelijk op de loer. Naar beneden ging een stuk makkelijker en veel sneller. Het meeste heeft hij naar beneden gehold omdat je dan minder hoeft tegen te houden. Afijn samen ff wat snoepen en drinken en dan de stad nog even in. Hij wil even bij de organisatie vragen of hij voor 2 dagen water mee moet nemen of dat hij onderweg kan bijvullen. Helaas zijn ze dicht, dus kopen we voor de zekerheid een paar flessen water. Dan gaan we heel vroeg eten, bij de KFC. Om 17.00 uur neem ik een taxi naar het vliegveld. De rit gaat veel sneller dan met zijn 98 jarige collega maar de rit kost hetzelfde...

Om 20.50 uur ga ik de lucht in en om 14.00 uur land ik in Madrid. Hier nog even 6 uurtjes wachten op de vlucht naar Amsterdam. Tussen ½11 en 11 uur land ik veilig op Schiphol. Dit is voor mij het einde van een geweldige vakantie en tijd met mijn zoon. Dit gaan we nooit meer vergeten. Ik hoop dat jullie hebben genoten van onze verslagen en foto's. Stef gaat proberen om de komende tijd nog foto's met stukjes tekst toe te voegen. We wachten af. Het is nu dinsdag rond 14.30 uur in Ecuador en hij loopt als het goed is nog op de hoogste berg ter wereld!!

Iedereen bedankt voor het kijken naar onze blog en de reacties!

Groetjes Erik en Stef


Reacties

Reacties

Tineke

Leuk geschreven allemaal. Welkom thuis Erik en Stef nog heel veel plezier geniet ervan maar kijk goed uit

Anja Klein Wolterink

Beetje late reaktie... maar, welkom thuis, wat een geweldige ervaring, mooie verhalen en nog mooiere foto's!

Erik

Dank je Tineke! Het was een fantastische reis, belevenis en ervaring. Ik ben erg dankbaar dat ik dit heb kunnen doen met mijn zoon.

Erik

Dank je Anja, Stef is nu alleen 2 weken op pad. Maar thuis zijn is ook weer lekker.

Anneke en Kees

Hai Stef, even ter info: als je in de buurt van Ambato bent en nog wat tradities en cultuur wil snuiven: vanaf vandaag t/m dinsdag is er daar het grote jaarlijkse feest van "bloemen en fruit", tevens carnaval,
met optochten (ook heel mooi bloemen/fruit corso), optredens etc.
Zeker weten dat je ook daar rare vogels tegenkomt!
Groetjes, Anneke en Kees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!