Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Quito, Cuyabeno

Vandaag staan we om 6.30 op en nemen met een broodje in de jaszak een taxi naar het vliegveld. Dat is nog ruim 3 kwartier rijden. Rod 8 uur zijn we op het vliegveld en om 9.20 uur vliegen we. Aankomst is om 10.00 uur. Daar worden we opgewacht door Veronica, onze gids voor de komende dagen. Eerst 2 uur met een bus, onderweg een plas pauze en dan een simpele lunch. Rond 13.00 uur stappen we in de kano met motor. Onderweg zien we een toekan, 2 soorten apen, een slangehalsreiger en een nachtzwaluw. Deze laatste soort stond al een tijd op mijn wensenlijst. Wat een bijzondere vogel! We waren op een vrij korte afstand en zagen de vogel niet.

Om 16.30 uur komen we met blikken billen aan bij de Jamu lodge. Om 17.40 uur verzamelen we alweer om in de kano te stappen. We gaan lekker zwemmen in Laguna grande. Daarna zoeken en vinden een grote kaaiman en een kleintje. De bootman vangt hem en we kunnen hem even aanraken. Om 20.00 uur hebben we ons diner.

Dan gaan we naar onze kamer. Ik ben zo kapot dat ik al in bed lig en Stef nog rondloopt. Hij zegt: een schorpioen!! Ja hoor, echt waar. Toch maar even uit bed.... Verdomd we hebben een levensgevaarlijke schorpioen in de kamer. Ik wil een foto maken, maar Stef vraagt of ik wel weet hoe gevaarlijk hij is. Stef ziet een bekertje in de badkamer en het lukt om die over hem heen te plaatsen. Snel iemand van de lodge geroepen. Die weet ook niet hoe voorzichtig hij moet zijn. Hij schuift het bekertje met schorpioen en al naar buiten. Pfff we hebben het overleefd. Vanaf nu kijken we heel goed in schoenen ed..... En nu lekker slapen onder de klamboe!

Tineke

Zo lijkt wel een triller ,gatver wat gevaarlijk

Erik

Ja Tineke, ik heb veel over de maaltijden geschreven en een beetje spanning in de blog kan geen kwaad. ..