Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Otavalo, Quito

Om 3.10 zetten we de wekker. We hebben gisteren aangegeven dat we er waren. En gezocht hebben naar iemand. Nu maar hopen dat het goed komt! Even voor half 4 zijn we bij de receptie en jawel er is iemand die de deur open maakt. Kort daarna is de taxi er en brengt ons weg. We spreken af dat we om 7 uur weer opgehaald willen worden. We maken foto´s, vooral Stef en die maakt ook time-lapse. Het is vooral veel wachten. Om 6.45 uur komt een taxi ons ophalen. Het is wel een andere maar het is zo afgelegen dat hij zeker voor ons komt. Om 7 uur genieten we dan van ons ontbijt en rond 8 uur liggen we weer in bed. Om 10.30 uur gaat de wekker.

Tassen inpakken, ff wat boodschappen doen zoals brood voor tussen de middag en drinken. Dan uitchecken en naar het busstation lopen. Daar aangekomen roept iemand Quito, Quito, Quito, Quito, enz. Dat treffen we. Onderweg roept de beste man nog vele malen Quito. Ik zeg tegen Stef dat dat is omdat niet iedereen hier kan lezen. Onderweg wordt van alles aangeboden, zoals koffie, chips, ijs, enz. De tassen gaan onderin, niet de fotospullen.... Het is een prima luxe bus en ruim 2 uur later komen we in Quito aan. Gelijk wordt er gevraagd of we een taxi willen. Ik zeg tegen Stef laten we dat nou maar doen. Een klein uurtje later zijn we pas bij het hotel, dus lopen was geen optie, haha.

Om 15.00 uur zijn we dan in het hotel en gaan lekker relaxen. Rond 17.30 uur gaan we de stad in en dat zijn we snel zat. Ik denk dat er wel 20 keer gevraagd is of ze onze schoenen willen poetsen. Dan nog andere artikelen die te koop worden aangeboden en bedelaars die op ons afkomen. Snel wat lekkere dingen kopen en een plek waar we gaan eten. Nee dit is niet ons ding. Afgelopen dagen hebben we al vaak vragende ogen gehad al we iets aten. Dat waren dan steeds honden!! Zelfs in een koffietentje kwam een hond naast ons zitten en die werd niet weggestuurd. Gelukkig gaan we morgen weer weg naar de volgende bestemming!