Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

San Isidro, Antisana, Otavalo. OP ZOEK NAAR DE CONDOR

Om 6.30 uur opstaan, 7 uur ontbijt en om 8 uur worden we opgehaald. Vandaag gaan we op pad met een chauffeur en een vogelgids.We rijen eerst naar Antisana. We maken daar kans op het zien van de condor! Na ruim 2 uur rijden stoppen we en lopen een paar honderd meter. De gids hoopt op de giant hummingbird. Er valt weinig te zien, dus rijden we verder. We stoppen bij een plek waar de kolibries gevoerd worden. Ook hier is niks te fotograferen. Maar bovenaan waar de auto staat zien we een swordbill hummningbird en een giant hummningbird. De laatste kunnen we op de foto zetten, zij het dat hij op een lelijke draad zit....

Dan rijden we weer verder en kijken of we een condor zien. Er is een nest en door de camera en verrekijker zien we een puntje. Dus ja, we hebben een condor gezien... We rijden weer verder en Stef ziet een grote roofvogel in de lucht. Ja hoor, een condor. Geweldig! Deze vogel heeft een spanwijdte van 3 meter!! Na wat foto´s verdwijnt ie in de wolken. We rijden verder en zien sierrafinches. Even uit de auto voor wat opnamen en weer verder. Dan komen we op een stuk met veel cara cara´s. Hier kunnen we ook genoeg foto´s van maken. Onderwijl ziet Erik een veel lichtere vogel. Het blijkt een blackfaced ibis te zijn en heel ongebruikelijk om hem hier te zien. Jullie merken het al, de gids heeft goede hulp vandaag.

Dan komen we bij een parkeerplaats en genieten van onze lunchbox. Dan wandelen we naar een meer. We zijn op 3100 meter en hebben eerst tegenwind. Deze hoogte en dan wandelen tegen de wind in, dan moet je wel snakken naar adem.Bovendien is het erg vochtig. In het meer zitten diverse watervogels maar veel te ver weg. De gids begrijpt er niks van. Zulke lenzen en dan kunnen vogels nog te ver weg zijn, haha. Op de terugweg lopen Stef en de gids nog een stuk naar beneden om iets dichterbij te komen. Erik is kapot en loopt op zijn gemak terug naar de auto. Onderweg zie ik weer een condor vliegen. De gids en Stef zien hem ook.We stappen weer in de auto om richting Otavalo te rijden. We zijn net onderweg en zien een condor vliegen die dichterbij is dan tot nog toe. We springen uit de auto, nou ja springen.Maar zo snel mogelijk. En kunnen weer foto´s maken. Door de mist is de kwaliteit niet top, maar de beleving is fantastisch. Er wordt een heel televisie programma gemaakt waarbij de winnaar op zoek mag naar de condor en wij zien er gewoon ook 5.

Onderweg stapt de gids uit en gaat naar huis. De chauffeur brengt ons naar Otavalo, wat nog ruim 2 uur in beslag neemt. We waren op plekken waar niets te koop was, dus gingen we eerst water en wat lekkers kopen. Dan lekker rusten en daarna gaan we om de hoek van het hotel een pizza eten met chocola, aardbeien en kaas. Heerlijk!! Ze hebben geen bier, dus doen we het met een Fanta. En daarna snel naar bed, het is al 20.30 uur....