Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Daphne Mayor, Baltra en Santa Cruz

Vandaag staan we om 545 uur op. Met Nemo varen we om een eiland waar je niet op mag, namelijk Daphne Island. Dit is een eiland waar veel vogels zitten. Maar die hebben we al gefotografeerd op betere plekken, dus geen foto´s gemaakt. Wat wel heel leuk is om te zien hoe de zeeleeuwen van de rots afkomen. Je zit gewoon te wachten tot ze in het water springen maar dat gebeurd niet. Ze laten zich steeds een stukje verder naar beneden glijden. Dan krijgen we om 7 uur nog ontbijt en varen onderwijl naar Baltra. Er wordt afscheid genomen van de bemanning en ze worden hartelijk bedankt voor de goede zorgen!

Dan gaan we met de bus naar het vliegveld. Hier nemen we afscheid van de medepassagiers die het vliegtuig nemen. Sommigen om naar huis te gaan en anderen om verder te reizen. Elaine uit de US moest wel aan me wennen maar dat is toch goed gekomen. Dit blijkt wel uit haar afscheidszin. Ze zei dat ik tegen mijn vrouw moet zeggen dat ze het erg heeft getroffen met mij . Ook zei ze dat ze aan me moest wennen maar dat ik een hoop lol mee aan boord had genomen. Er waren trouwens ook anderen die altijd wisten of ik serieus was of een grap maakte....

De Canadezen en Zweden en de gids gaan nog naar Puerto Mayor op Santa Cruz. Met elkaar nemen we de bus en een boottaxi. Dan moeten we nog een heel eind met een gewone taxi. Deze taxi delen we met Emma en Sandra. Bij het hotel aangekomen kunnen we gelijk op onze kamer. Stef wil graag duiken, dus gaan we kijken of dat nog kan en wat het kost. Helaas is alles vol.

We kopen water, gaan lunchen in het plaatsje en daarna chillen. Stef heeft contact gehad met zijn vrienden en zij willen misschien wel naar Zweden komende zomer. We hebben afgesproken met Emma en Sandra om een biertje te drinken. We krijgen uitgebreid informatie over noord zweden, het leek wel of ze voor de plaatselijk vvv werken. Maar goed, ze zijn gewoon heel enthousiast over hun woonomgeving! Na gezellig een paar biertjes gedronken te hebben gaan we met z´n 4en eten. Stef neemt kip, de meiden een steak en ik 1 of ander lokaal gerecht. Tijdens het eten viel de stroom nog uit. Was geen probleem, alleen vreesde ik geen airco te hebben. Maar gelukkig duurde het niet zo lang. En nu lekker slapen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!