Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Santa Cruz

Om 7 uur hebben we ontbijt op de boot die gisterenavond in de haven van Puerto Ayora voor anker is gegaan. Twee nederlanders zijn al vroeg van de boot gegaan en ook de italianen gaan ons vandaag verlaten. We hebben vandaag brood en stokbrood, roerei, worst, kaas, ananas, appel en meloen. Ook krijgen we iedere ochtend een heerlijk glas sap bij het ontbijt.

Om 8 uur gaan we aan land en met de bus de bergen in op zoek naar landschildpadden. Dit is gelukt zoals jullie op de foto kunnen zien. Verder hebben Stef en ik ook nog leuke plaatjes van kleine vogels kunnen maken zoals de yellow warbler, darwin vinken, koekoek. Nadat we even vrije tijd hadden gaan we weer met de bus naar het stadje en hebben we 1½ uur om te shoppen, pffff.

Om 12 uur hebben we dan weer lunch op de boot. Er zijn ook 4 nieuwe passagiers. 2 Meiden uit Zweden en 2 uit Zwitserland, nu hebben we op iedere kamer een andere nationaliteit. Het is zo ontzettend leuk en gezellig met elkaar!! Onze gids Gabriel vraagt of Stef en ik een presentatie willen geven van onze gemaakte foto's? Natuurlijk willen wij dat!! We zijn zeer vereerd en moeten er wel een hoop werk in stoppen, maar echt zo leuk.

Om 1400 uur gaan we weer aan land. Er is een keuze tussen het Darwin centrum of naar het strand. Het Darwin centrum is aan het verbouwen en de gids raadt dit eigenlijk af. De canadezen en amerikanen gaan met de gids toch, de 2 deense blijven in het stadje en wij gaan met z'n 8en naar het strand. Nou dat hebben we geweten. Het is een uur lopen in die hitte. Maar de zee is heerlijk om af te koelen. De 2 uit Australie gaan gelijk terug en wij lopen niet veel later met de zweedse dames ( Emma en Sandra) terug. Om 1800 uur zijn we dan weer aan boord en gaan we eten en hebben we de bespreking. Zoals altijd vroeg naar bed.