Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Bartolomé en Chinese hat

Om 6 uur opstaan en 615 wnandelen. Bij aankomst zien we de rode krabben en een pinguin. We gaan naar de top van de vulkaan lopen. Dit is een flinke trip en het is nu al pittig warm. We stoppen onderweg geregeld en kunnen landschapsfoto´s maken. Op de top wordt ook een groepsfoto gemaakt. Het is ongeveer 400 treden naar de top, maar het uitzicht is prachtig. Na de wandeling varen we nog even langs de kust en zien we weer pinguins. Na de wandeling krijgen we ontbijt. We krijgen gebakken ei, brood, stokbrood, kaas, worst, ananas en meloen. Het ontbijt is rond 730.

Om 9 uur gaan we snorkelen. We varen eerst langs parende zeeschildpadden. Tijdens snorkelen zien we in ieder geval pijlstaartrog en adelaarsrog. Dan weer naar Nemo en om 11 uur weer snorkelen. Nu bij Chinese Hat. We een pinguin en zeeleeuw zwemmen, een octopus, een witpunthaai en een langoest, dit is een soort kreeft.

Om 1200 genieten we van een lunch op Nemo. We krijgen krabsalade, rijst, bloemkool, vlees met een saus en ananas en watermeloen. Om 1330 gaan we dan weer wandelen. We zien nu in ieder geval zeeleguanen, zeeleeuwen en krabben. Van 1500 tot 1800 kunnen we een beetje rusten. Ware het niet dat we tussendoor een walvis zien zwemmen, en tja dan moet je toch even wat foto´s maken. Hij komt niet echt boven water dus dat valt niet mee. Dan hebben we weer een briefing met daarna diner. We krijgen vlees, broccoli, bloemkoop, garnalen, aardappels, salade en taart als toetje. Mama Elaine trakteert op wijn omdat ze pas 70 is geworden. En daarna lekker bijkletsen en naar bed.

Anneke en Kees

Wat een mooie foto's weer, op Genovesa, vooral die uil.

Toch hebben wij nog veel mooiere foto's en die zijn dichtbij genomen: in Aalsmeer zelfs, bij Vincent en Stephanie. THIJS is geboren.
Jullie hebben er dus een neefje bij. Hij is gezond, weegt 2.620 gram, is 48 cm. lang en heeft veel, donker haar. Sorry jongens, hij is echt veel mooier dan alles wat jullie zien bij elkaar; een wondertje.

Groeten van trotse Opa Kees en Oma Annie...geniet van al het moois daar.

Erik

Hoi Kees en Anneke, van harte gefeliciteerd vanuit Ecuador met de geboorte van Thijs! Heel fijn dat hij gezond is. Gaat het met Stephanie ook goed. Feliciteer Vincent en Stephanie ook van ons.
Groetjes Erik en Stef.