Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Genovesa

Om 7 uur hebben we uitgebreid ontbijt en om 730 gaan we wandelen. Tijdens de wandeling zien we roodvoet Jan van Genten, zeeleeuwen, sally lightfoot crabs, nazca Jan van Genten en fregatvogels en pelikanen. Op het verste punt wachten en kijken we een tijd. Wij proberen vluchtfoto's te maken. Terwijl we in actie zijn maakt de nederlandse een actie foto van ons Na de wandeling krijgen we een lekker drankje en na een kwartier gaan we op pad om te snorkelen. We zien weer haaien, waaronder de hamerhaai. Verder een mantarog, adelaarsrog en natuurlijk heel veel andere vissen waarvan we wel wat namen op kunnen zoeken maar dan is het eind zoek. Stef ziet nog een zeeleguaan zwemmen.

Na het snorkelen hebben we weer tijd voor te chillen. En om 1200 uur hebben we lunch. We eten eerst soep en daarna halen we, zoals bij elke maaltijd, binnen ons eten van een buffet. Buiten eten we het dan op. Nu eten we hamburger, rijst, een saus, en fruit. Namelijk watermeloen, papaya en ananas. Dan hebben we weer rust.

Om 1430 gaan we weer wandelen. Het hoofddoel is de Galapagos velduil. We zien weer verschillende Jan van Genten, de rode krabben, fregatvogels, tropic birds. We lopen een route heen en weer. Aan het einde van de route nog geen uil, dus dat is wel heel jammer. Misschien op de terugweg? We lopen een stukje terug en zien een andere groep stilstaan. Gabriel zegt die zien de uil! En ja hoor, daar aangekomen zit hij in een rots spleet. Allemaal blij, zeker als hij na een tijd dichterbij komt. Na een ruime tijd wachten, kijken en fotograferen lopen we weer terug. Eenmaal op de boot gaan we varen en lig ik op het dek. Ineens zie ik een walvis. Ik zeg het tegen de kapitein en die ziet hem ook. Hij probeert hem te volgen nadat iedereen is geroepen met de bel. Maar helaas zien we hem niet meer en dus geen foto.

Om 1830 hebben we dan weer bespreking en om 1900 hebben we diner. We krijgen broccoli, tonijn, kip, rijst en gebakken aardappels. Het eten is echt prima iedere keer.

Ruud en Ria

In dit verhaal is het de ene keer wel en de andere keer niet.
Maar zo als wij lezen waren jullie toch tevreden.
En verder eet smakelijk.

Sabine

Super!! En gewoon hamerhaaien gezien met snorkelen, te gek!! Geniet ervan!

Wim en joke

Super wat jullie allemaal zien!!
Mooie foto's...... die foto dat jullie allebij staan te kijken of jullie iets moois zien ????????
Genieten wat jullie doen super!!

Groetjes uit seefeld wintersport Oosterijk .