Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Nog een ochtend reizen

Vanmorgen ging om 5 uur weer de wekker. Er was nog geen ontbijt, dus moesten we het doen met een banaan. Gisterenavond hadden we alles al betaald, maar diegene was nog niet wakker. De jongen van het hotel zei dat we het vervoer nog moesten betalen. Ons woordenboek kwam nu gelijk goed van pas...

Op het vliegveld hebben we ontbijt gekocht en toen naar het eiland Baltra. Hier liep een speurhond over de bagage, maar niets aan de hand. Buiten werden we door de gids opgewacht. Even later met een bus naar onze boot, de Nemo 1. Daar werden de kamers verdeeld. Wij hadden een stapelbed. Stef slaapt boven en kan alleen met opgetrokken knieen in bed liggen. Ik kan precies gestrekt liggen, maar dan wel diagonaal. Op het achterdek krijgen we een heerlijke lunch, onder andere spaghetti en fruit.

Na de lunch kunnen we even chillen en daarna voor de eerste keer snorkelen. We zien gelijk al een witpuntrifhaai, een hamerhaai, een adelaarsrog en een reuzenmantra. Het snorkelen gaat totaal niet bij mij. Ik denk dat ik het niet meer kan, maar mijn mondstuk blijkt stuk. Ik krijg een andere set, maar heb zoveel water binnengekregen dat ik er wel klaar mee ben. Stef kan niet stoppen, zo geweldig!

Aan boord worden we opgewacht met een verfrissing en een hapje. Dan hebben we weer tijd voor onszelf. Later gaan we voor het eerst wandelen op het eiland North Seymour. We zien fregatvogels, blauwvoet Jan van genten, zeeleeuwen, nazca jan van genten en landleguanen. Geweldige ervaring om zo dicht bij de vogels te zijn.

Terug op de boot heb je weer tijd voor jezelf. In je kamer is ook een toiletruimte. Hier kan je ook douchen. We zochten allebei naar een doucheslang, maar die zat gewoon aan de kraan van de wastafel vast. Je doucht dus in een hele kleine ruimt, zoals alles heel klein is. Ik slaap ook met tassen op bed door gebrek aan ruimte. Maar dit mag de pret niet drukken, het is een prachtige boot en we zijn blij dat hij zo klei is.

Voor het eten hebben we een bespreking over de volgende dag en iedere dag een korte uitleg. Zoals over de Galapagos, de verschillende stromingen, de vulkanen. Bij het diner krijgen we een cocktail aangeboden. Er wordt gevraagd of iedereen alcohol drinkt, ja dus. De bemanning kijkt elkaar aan omdat het meisje uit Denemarken er wel heel jong uit ziet voor drank. Later blijkt dat ze al 22 jaar is, haha. Na het diner stelt de gids de bemanning voor. De kapitein heet William, de gids heet Gabriel, de kok Humberto, de ober Francisco en de rest weet ik niet meer. Naast ons komt er een echtpaar uit Utrecht, moeder en dochter uit Denemarken, een echtpaar uit Italie, een moeder van 70 uit de VS met haar zoon die in Australie woont. Verder een echtpaar uit Canada en een jonge man uit Schotland, die ook in Australie woont met zijn vrouw. Dit koppel is op huwelijksreis, maar dat hoor ik pas de laatste dag... Iedereen is moe en gaat vroeg naar bed!

Wim

Wauw, wat gaaf allemaal weer. En dat jullie met snorkelen al hamerhaaien hebben gezien, helemaal top. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Enjoy!

Anneke en Kees

Top, de foto's! Grappig dat behelpen op de boot ????!!
Kees wil ook graag berichten ontvangen. Zijn email adres is: keesvanderlaan@caiway.nl

Veel plezier en groeten van ons ????