Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Cuyabeno, Quito

Om 5 uur staan we op en om 5.30 uur hebben we ontbijt. Om 6 uur varen we weg en gaan de hele weg zo snel mogelijk. Om 8 uur stappen we dan over in de bus. We zijn mooi op tijd op het vliegveld en vliegen dan om 10.40 uur naar Quito waar we 11.20 uur landen. Dan stappen we in een taxi. Ik schat de chauffeur 98 jaar en hij moet 3 keer vragen aan zijn collega's waar hij heen moet rijden. Oké hij zegt het te weten. Eenmaal in Quito kan hij het toch niet vinden en stapt uit. Hij vraagt het aan voorbijgangers en in een winkel. Na nog wat rond rijden komen we eindelijk bij het hotel aan.

Inmiddels is het 12.30 uur en gaan we de stad in om te lunchen. Daarna vinden we het tijd om te chillen en gaan we rond 17.30 uur de stad in om te eten. De verkiezingen komen er aan in Ecuador en dat is de hele reis al te merken. Op een plein is straatvermaak met acrobaten en jongleurs. Er is bizar veel politie. We gaan eten in een pub en bestellen pizza en 2 bier. Hij zegt geen bier of andere alcoholische drank te mogen schenken van de president. We denken dat dit met de verkiezingen te maken heeft, maar het blijft een stunt. Een pub zonder bier, hahaha.

We lopen ook nog even binnen bij een berg specialist. Stef wil wel de Cotopaxi beklimmen, maar de top is dicht omdat hij enige tijd geleden onrustig was. Het is namelijk een vulkaan. Hij kan wel de Cayambe omhoog lopen. Stef vraagt of die bij Ottovalo ligt en dat klopt. Dat is dan de hoogste berg ter wereld en hij wilde die al heel graag zien toen we in Ottovalo waren. Dus nu wil hij hem wel heel graag omhoog lopen, en dan weer naar beneden...

Er is wel een voorwaarde want deze berg is bijna 5800 meter hoog. Nu hoor ik jullie denken, de hoogste berg ligt toch in de Himalya? Nou hier schijnt een bepaalde theorie over te zijn en als ik het goed heb heeft dat te maken met de berg tov de evenaar. Willen jullie het zijne weten over deze theorie neem dan gerust contact op met Stef. Afijn, de voorwaarde is naast betalen, dat hij al aan lopen op hoogte gewend moet zijn. Dat moet dan morgen gebeuren. Stef stemt in.