Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Cuyabeno 2

Vanmorgen gaan we om 6 uur op pad. Met Veronica (gids) en Patricio (captain) en Stef en ik. Gisterenavond hoorden we het programma voor vandaag en daar zat geen vogels spotten bij. Nu hebben de afgelopen weken best al wat vogels gezien, maar er kan nog meer bij zullen we maar zeggen. Veronica zei dat we voor het ontbijt op pad konden, maar alleen wanneer het droog was. Gelukkig was het droog en gingen we met z'n 4en op pad. Vleermuizen, tijger reiger, cara cara, papegaai en andere soorten kunnen fotograferen.

Om 8 uur waren we terug en konden aanschuiven voor het ontbijt. Om 9.15 weer de boot in om naar de community te varen. Onderweg nog diertjes gespot. Bij het dorp gingen we eerst wortels van de Yucca oogsten. Daarna werden ze geschild, zie foto Stef. Toen in een ruimte gewassen en geraspt, zie foto Erik. Daarna werd het uitgewrongen en gedroogd. Toen gebakken als een soort pannenkoek en daarna konden we allemaal een paar stukjes beleggen met salade, jam, rijst met kip, ed. Dit was ons eigen bereide lunch.

Toen gingen we wandelen naar een hele grote boom. Ook hier zijn foto's van en op de terugweg zagen we nog een kleine slang. Na deze wandeling gingen we naar de dokter van het oerwoud, de shamaan. Isaac is zijn naam. We kregen eerst een beetje rood van en vrucht op ons gezicht en moesten ons voorstellen in de "plaatselijke taal". Isaac vertelde dat hij 22 jaar had geleerd en nu 48 jaar is. Verder gingen we met pijltjes blazen.

Rond 17.00 uur waren we weer bij de lodge. Hier hoorden we Ara's schreeuwen. Ja hoor aan de overkant van de rivier zaten 2 ara's. Kort daarna vlogen ze over ons heen. Geen foto's maar wel een geweldige ervaring!! We konden nog even snel naar de kamer om zwemspullen te pakken en toen zaten er apen heel dichtbij ons slaapgebouw. Stef kon er nog foto's van maken. Om 17.30 uur was het alweer tijd om te vertrekken. We gingen weer zwemmen in Laguna grande. En daarna kaaimannen zoeken. We hebben er 2 gezien en ook nog een luiaard. Om 20.00 uur was het diner en toen lekker naar bed!

Anneke en Kees

Hai Stef, en nu alleen weer verder! Wij hopen dat we ook van jou weer mooie verhalen en foto's krijgen!
Heel veel plezier en goede reis!
Groetjes van ons