Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Cuyabeno

Het heeft heel veel geregend en als we wakker worden regent het nog steeds. Om 8 uur ontbijten we. Hier hebben ze een klein buffet. Worstjes, ei, jam, fruit, cruesli, koffie, thee en sap. Om 9.15 uur stappen we weer in de boot. Het is inmiddels is het droog. We maken een flinke wandeling waarbij Veronica veel uitlegt over diverse planten. Zij komt uit dit gebied en heeft bijna alles geleerd van haar oma, die ook gids is geweest. Het was wel leuk, maar ik zie toch liever dieren... Aan het einde moeten we nog balanceren over omgevallen bomen en met onze rubberlaarzen door het water. Maar als je op de verkeerde plek stapt/loopt zak je 1½ meter in het water. Kortom heel spannend en elkaar helpen, maar niemand is gevallen. Daarna gaan we nog even zwemmen.

Om 13.30 uur zijn we terug en gaan we lunchen. Van 14.30 tot 16.30 uur hebben we tijd om te rusten. Stef gaat met zijn foto's aan de slag en ik moet ff plat. Om 16.30 uur gaan we weer met de boot op pad. Kijken wat we tegenkomen en proberen een piranha te vangen. Op de eerste plek geen succes, maar op een andere plek wel. Toch weer een belevenis op zich. Dan maken we nog een wandeling in het donker op zoek naar spinnen en ander gespuis. We komen wel het een en ander tegen, waarbij de bananenspin het gevaarlijkst is. Om 20.00 uur hebben we dan weer diner en gaan naar bed.

PS. We hebben nog weinig Nederlanders gezien, maar hier zijn nog 3 koppels uit Nederland. 1 Stel komt uit de Kwakel. Dit is een kwartiertje bij ons vandaan en die ontmoet je dan midden in de jungle.

Reacties

Reacties

Silvia

Ben natuurlijk reuze nieuwsgierig of ik dat stel uit de Kwakel ken......

Tanja

Daar ben ik ook benieuwd naar

Ria enRuud

Erik en Stef het is bijna afgelopen wij vinden het voor jullie heel mooi geweest

En wij hebben mee genoten, prachtige beelden en mooie verhalen.
EEN DIKKE 10 VOOR JULLIE ERIK EN STEF.
Het moet voor jullie een succes geweest zijn.
Groetjes Ria en Ruud.

Erik

Dank je Ruud en Ria! En Tanja en Silvia, die voelde ik al aankomen haha. Ik heb ook snel hun naam gevraagd. Ze noemden 2 namen en 1 weet ik nog. Wormgoor. Ik schat ze iets ouder dan ik en ze hebben zonen. Hij werkt of heeft gewerkt bij Pauw volgens mij. Daar zijn kassen gesloopt en huizen gebouwd. In 1 huis wonen zij. Ze hebben vrij uitzicht over de polder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!