Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Bella Vista, Quito

Om 5 uur staan we klaar om te vertrekken naar een plek waar je kans maakt om de cock of the rock te zien. Het regent weer heel hard en dat heeft het 's nachts ook gedaan. Ons vervoer is veel te laat en daarom brengt iemand van de lodge ons een eind weg. Dan stappen we over. Onderweg zien we behoorlijke stronken op de weg en het is dus voorzichtig rijden. Onze chauffeur rijdt de hele weg met groot licht aan en dat vinden de tegenliggers niet echt leuk. 1 Keer stopt er iemand en volgt een woordenwisseling. En terecht vind ik. We zijn vandaag met een ouder echtpaar op pad. Op de plek aangekomen wil de meneer nog even zijn poncho aan. Nou dat gaat niet vanzelf en als je dan in de stromende regen staat te wachten terwijl hij in de auto zit. We moeten nog wel een stukje naar beneden glibberen, maar het gaat goed. Daar aangekomen is het nog behoorlijk donker. De eigenaar vond dit stuk grond komt ook even buurten. Het is nl. de bedoeling om boven op de berg te lunchen en antpitta's te spotten. Het is echter zo gevaarlijk dat dit wordt afgeblazen. Heel jammer, maar daardoor hebben we wel een klein uurtje langer bij de cock of the r.ock. En niet zonder succes....

Dan gaan we met de chauffeur, het echtpaar uit Amerika en de gids naar het huis van de chauffeur. Hij blijkt ook zijn tuin te hebben ingericht om vogels te lokken. Ook de quetzal wordt hier geregeld gezien. Eerst om 8.30 uur ontbijt en dan volop tijd om foto's te maken. Diverse kolibrie soorten, specht, red headed barber en ja hoor diverse keren de kans om een quetzal te fotograferen. Nu wilde Stef een aantal jaar geleden in Costa Rica zo graag deze soort zien en fotograferen. Toen helaas niet gelukt. Nu is deze soort minder mooi maar de blijdschap is er niet minder om!!

Om 13.00 uur krijgen we lunch en daarna weer fotograferen. We worden opgepikt om naar Quito gebracht te worden, maar dit duurt wel erg lang. Uiteindelijk worden we opgepikt en zitten de Ieren en 2 amerikanen ook in het busje. Wij worden als laatste afgezet en zijn pas rond 18.00 uur in Quito. Wel jammer want ik had graag de blogs toen bijgewerkt, maar daar was nu geen tijd en puf meer voor. Dus ergens eten en naar bed.

Wim en joke

Wat hebben jullie mooie verhalen en foto's laten zien .
Erik thuis gaan we graag luisteren naar jullie belevenisen !!
Een hele goede terug reis Erik.
Stef grote vriend nog spannende veertiendagen,dat je nog veel mooie dingen mag beleven.
Opa en oma.

Tanja

Gaan jullie wegen scheiden?
Goede terugreis Erik!
Stef kijk goed uit. Maar dat zal wel lukken als ik het stukje over de schorpioen las.

Erik

Dank je Tanja, Wim en Joke. Komende nacht om 3 uur Nederlandse tijd ga ik de lucht in. Zie jullie in Nederland.