Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Bella Vista

Om 6 uur staan we op en om 6.30 staat een wandeling gepland. We kijken eerst of een soort wezel zich wil laten zien. En ja hoor bingo, hij heeft wel trek in een banaan. Ook zien we een trogon! Het regent heel hard en daarom blijven we bij de voederplaats bij de lodge. Ralph stelt nog voor om op een andere plek te gaan kijken. Onderweg gaat het nog harder regenen en zegt hij dat het een slecht idee was van mij, haha. Ralph is de man uit Dublin. Dan krijgen we ontbijt.

Om 9 uur gaan we naar een voederplek met de auto. Nog een heel stuk rijden, maar er komen prachtige soorten langs! Stef weet alle namen, maar ik heb al genoeg moeite om in Engels mee te praten. Alleen de namen van de kolibries zijn al lastig! Kortom geniet van de foto's....

Om 13.15 uur hebben we lunch. Ralp zijn vrouw Aine, geeft aan dat ze de middagwandeling wel alleen wil doen over de weg. Ik had tegen Stef al gezegd dat hij mocht gaan wandelen, maar ik moest even rust inlassen. Afijn, Stef gaat met Ralph en Luis, de gids, wandelen. Dit is een pittige wandeling. Na 1½ uur komt Stef echt zeiknat terug, maar hij vond het geweldig. Even later gaan we naar de gezamenlijke ruimte en loopt Ralph onrustig binnen. Aine is nog niet terug en hij is in die tijd al rennend de berg opgegaan. Het personeel is ook gealarmeerd en ze gaan nu met de auto zoeken. Pfff er zal toch niets ernstigs zijn. Even later komen ze terug, gelukkig niets aan de hand. Ze was gewoon een stuk verder gelopen. Nou dan nemen we maar een biertje en kletsen gezellig wat, met ook nog 2 amerikanen. Om 19.00 uur diner en daarna weer kijken of er een zoogdier komt. Oh nee, we hebben net de soep op en worden gehaald. Er is een Cicocha bij de bananen. Even kijken en dan halen Stef en ik snel onze camera. Inmiddels is hij weg maar nu zit er een Olinga. Gaaf, sinds een jaar of 3 is pas bekend dat deze soort bestaat. Voor die tijd dacht men dat het een Cicocha was. Na enige tijd gaat hij weer en kunnen wij rustig eten.