Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Quito, Pululahua krater

Om 8 acht uur ontbijt. We zouden om 9.30 opgehaald worden maar de chauffeur was er al om 9 uur. Des te beter want we waren toch klaar. Het valt toch op dat alles hier netjes op tijd is. Na een uurtje rijden zijn we al bij de afslag voor de krater. Zo dat gaat lekker. Ik zie op het bord staan nog 14 km. Het duurt inderdaad nog een klein uurtje voordat we op plaats bestemming zijn. Het is een hele grote en oude krater. Het is de grootste krater op het Amerikaanse continent. Bovendien is het 1 van de 2 bewoonde kraters ter wereld.

We nemen eerst even tijd om wat te eten en te drinken en gaan dan foto´s maken. Om 13.00 uur krijgen we lunch. We vragen aan de eigenaar waar we het beste heen kunnen lopen voor vogels en volgen zijn tip. We lopen eerst een kant op en zien diverse vogels. Maar een andere afslag kunnen holenuilen zitten. Dit is voor ons heel aantrekkelijk, dus lopen die kant op. Het is verder lopen dan verwacht en je weet nooit precies waar je nu moet zoeken... Maar ineens ziet Erik er eentje. Dus stoppen en plaatjes schieten. Voor echt goede foto´s zit hij te ver weg. We blijven wel even staan en zien er 3 dichtbij elkaar. Verderop kunnen ze ook zitten, dus lopen nog even door. Niet gevonden. Op de terugweg zitten ze op een andere plek, maar nog steeds ver weg. We zien er 3, maar als een paard op de eerste plek loopt vliegt er nog eentje op. Die zit iets dichterbij, maar ze zijn zo klein dat hij niet boven het gras uitkomt. We zijn toch heel blij dat we ze gevonden hebben en zullen morgen nog eens er naar toe lopen. Om 17.00 uur zijn we dan terug en gaan chillen.

Om 18.30 uur hebben we diner en net als vanmiddag krijgen we koffie of thee met een stukje cake toe. Lekker hoor. Als we bijna klaar zijn komt de eigenaar er bij zitten en vraagt of we Canon hebben. Hij fotografeert ook en is bovendien vogelgids. Hij begint een verhaal over Magic Lantern en showt heel veel. Ik denk dat hij er bijna een uur over aan het praten was. Wij hoefden alleen maar te luisteren, want hij praatte maar door. Maar toch gewoon weer op tijd naar bed.

jolanda

Staan er nog vogeltjes op het verlanglijstje?

Erik

Cock of the rock, Sward billed hummingbird en Stef nog wel een paar, maar hij weet beter wat je kan zien.