Erik en Stef naar Ecuador en Galapagos

Otavalo 7 februari

Om 3.15 uur gaat de wekker, ja echt waar! Stef wil graag sterren fotograferen, dus ga ik gezellig mee. We hebben om 3.30 uur een taxi besproken en de deur van het hotel zou open gemaakt worden. We wachten tot 4 uur. Kijken in het restaurant, kloppen op een deur waar geluid uitkomt, drukken op de bel bij de receptie. Helemaal niks of niemand. We balen ervan en gaan slapen tot 9 uur. We hadden de wekker ook nog om 4.45 uur gezet maar hadden allebei geen zin om er weer uit te gaan.

Om 9 uur ontbijt. En dan met de taxi naar Cotacachi. we dachten dat we hier konden zien hoe de leren artikelen gemaakt worden. Er zijn heel veel winkels die leer verkopen, zoals schoenen, tassen, jassen, enz. Een taxi chauffeur zegt dat er geen fabriekjes zijn maar wel een leerschool. Zijn we daar naar toe gebracht. Blijkt dat wegens examen en vakantie dicht te zijn. Er lopen wel een paar mensen en een meneer geeft ons heel enthousiast een rondleiding. Leuk om te zien, zie ook foto´s. En omdat ze hier schoenen fabriceren is het dus ee zakelijk uitje en kan ik de hele reis opgeven aan de belasting.....

Daarna nemen we een taxi naar het Cuicocha meer. Hier hebben we foto´s gemaakt en rondgelopen. Stef een stuk hoger,kon ik ff rusten. Toen hebben we dezelfde taxi gebeld en die bracht ons naar hotel Indio In in Otavalo. Hier komen we om 16.00 uur aan en is het weer tijd om te chillen. Daarna boodschappen doen, een cerveza gedronken en allebei een broodje hamburger gegeten. En weer heel vroeg naar bed.